Bu yazımızda Karakomik filmler 2 eleştirisi ve incelemesi yapıyoruz. Umarız beğenirsiniz. İyi okumalar.

Karakomik filmler serisinin devam yapımları olan DELİ ve EMANET

Onudaİzledim.com’dan herkese merhaba. Karakomik filmler serisinin devam yapımları olan DELİ ve EMANET geçtiğimiz hafta vizyona girdi. İlk filmlerin gişede beklenenin altında kalması ve gereksiz bir gündem olarak Cem Yılmaz’ın boykot edilmesi gibi olaylarının bu filmleri biraz arka planda bırakması olasılık dahilinde düşünülebilir. Süreci daha erkenden düşünmeye başlarsak Cem Yılmaz filmlerinin yüksek gişe rakamlarına ulaşması ve prodüksiyon anlamında çok özenilmiş işler olması Karakomik filmler serisini biraz baskı altında bırakmış olabilir. 2 Arada ve Kaçamak filmlerine bu yazımda değinmeyecek olsam da Karakomik Filmler 1 ve 2 arasında ciddi anlamda bir fark olduğunu söyleyebilirim. Sinemamızda farklı işler deneyen Cem Yılmaz’ın ilk Karakomik filmlerine nazaran DELİ ve EMANET’i çok daha başaralı bulduğumu söyleyebilirim.

DELİ

Taksici Güven’in içine düştüğü bir cinayetin ardından başına gelen olayları klasik bir anlatımdan ziyade tahmin edilmesi zor bir hikaye örgüsüyle bize aktaran Cem Yılmaz ayrıca filmde şahane oyunculuk performanslarına bir yenisini daha eklemiş. Filmde önceki karakomik filmlere yapılan göndermeler , gerginlik hissinin ciddi bir şekilde izleyene aktarılması ve bu gerginlikle beraber bilinmezliğin içinde ayrıca gülebiliyor olmak filmin en güçlü yönlerinden. Olmasaydı olurdu dediğim bir sahnenin dışında filmin sürükleyiciliği hiç azalmadan ilerliyor.

DELİ’nin bir diğer güçlü bulduğum yöne ise hikayenin izleyene sonu hakkında tahminler yaptırması ama finalde beklenen bir sonla bitmemesi. Böylesine gerginlik üzerine kurulu bir filmde Cem Yılmaz’ın çokça güldürmesi de ayrıca filme lezzet katan yönlerin başında geliyor. Özkan Uğur ve Cem Davran’ın da şahane oyunculukları eklenince DELİ benim için güzel zaman geçirdiğim bir film haline geldi. 2 Arada filmiyle beni içine çekemeyen karakomik filmler DELİ filmi ile bunu başarmış oldu. Hala vizyonda olan filmi genel bir sinema izleyicisi iseniz kesinlikle izlemenizi tavsiye ederim.

Karakomik Filmler 2 eleştirisi ve incelemesi için kullanılan görsel

EMANET

Filmin ilk dakikasından final sekansına kadar güçlü bir sistem eleştirisi. Evet sanırım EMANET için bunu söylemek hiç yanlış olmaz. Babası vefat ettikten sonra İstanbul’a gelerek yarım bıraktığı dansçılık hayalinin peşine düşen Birol sistemin tam ortasında bir varoluş mücadelesi veriyor. Bir yetenek yarışmasına katılarak bu hayalini gerçekleştirmek isteyen Birol olmak istediği noktaya ulaşmak için tüm benliğini ortaya koyuyor. Bu sisteminin bir diğer çarkı olan Deniz’in de Birol’un hayatına girmesiyle çizginin giderek inceldiğini ve Birol’un hangi tarafa geçtiğini yavaş yavaş gözlemliyoruz. Sistem eleştirisinin üstünkörü ve yavan şekilde olduğu filmlere nazaran karakterinin dönüşümünün yavaş yavaş işlenmesi ve bu filmde de güldürünün bolca olması Karakomik fimler 2 yi sevmemde büyük rol oynadı. Filmlerin 1 saat olması da yorucu uzun gereksiz sekanslar yerine sahneleri dolu dolu izlememizde büyük etken.

Genel izleyici kitlesinin pek ilgisini çekmiyor gibi dursa da Karakomik Filmler 2 Cem Yılmaz’ın Filmografisinde ilerleyen yıllarda değeri anlaşılan bir film olarak duracak.

Karakomik filmler 2 eleştirisi ve incelemesi yazımızın sonuna geldik. Filmi bu bilgiler ışığında izleyecekseniz İyi Seyirler .